RCON CS help

S

solidsnake84

Guest
need some help on a command on CS rcon -- u know where u have playerid shows up in red/blue -- ie there name + hp whats the command to turn this on as the BY bookable have it turned off + i need it on :p thx for any help
 
Y

~YuckFou~

Guest
Not sure but I think thats a function of admin mod, not standard cs stuff.
 
S

S-Gray

Guest
lol the cheek... asking help on a BlueYonder issue :eek:!

Anyway yeah its an AdminMOD function and i dont think any of the Bookables on BW/BY etc have them installed
 
L

leggy

Guest
It's an adminmod plugin i believe and not rcon activated/deactivated.

I would contact BY support tbh.
 
S

solidsnake84

Guest
nah def aint admin mod its standard cs as i play on publics where its on which dont have admin mod etc wierd as i never seen it off before!
 
S

solidsnake84

Guest
lol BY meant BW lol :p no cheek honest :p
 
L

leggy

Guest
that's hud centre id...or something.

Can't remember the command to get it back in the middle but it's a client side command and not rcon activated.

/edit

ok adz told me it's

hud_centerid 1 in console

or hud_centreid 1

(not sure if US or UK spelling)
 
S

S-Gray

Guest
Probably American, considering they also use the American Keyboard setup
 
S

solidsnake84

Guest
i know that ffs!! i need to know how to turn it on coz on bw bookable servers its turned off! and on every other server its turned on !
 
S

S-Gray

Guest
Well.... in game, why not try (not guaranteed to work)...

<Login to Rcon>
rcon hud_centerid "1"


I just looked in my own config for "hud_centerid" and it was set to "0"...

As i say thats a rough guess but in theory it should work...

You will have to do it everytime map changes tho if my memory serves me right
 
Z

ZaPpeh

Guest
its a client controlled setting, nothing to do with the server

hud_centerid "1" should sort it
dont use rcon command tho :)
 
L

leggy

Guest
That's what I said Zappeh and he says it doesn't work.

I suspect he isn't spelling it properly :)
 
S

solidsnake84

Guest
i aint being horrible !! or throwing anything back in your face on BW bookable it is switched off for some reason + its an rcon command to turn it back on so all the players can access it just wondering if any1 knows the command!
 
S

solidsnake84

Guest
ooh i reckon that seems about right!! wierd coz u can see your own team but not the other teams names which is pretty useful for dark spots thx m8
 
S

S-Gray

Guest
Well you're not meant to see names of enemy players in dark Spots ;)
 
M

Mophead

Guest
That still a bit of a giveaway - if you can see a shadow but no name its obviously an enemy :)

The dodgiest use of it was on 747 - what a cock up that was ;)
 
S

S-Gray

Guest
heh yeah the curtains, what a star that map is :p
 

Users who are viewing this thread

Similar threads

O
Replies
0
Views
252
old.AMP_Rico
O
M
Replies
4
Views
312
Deadmanwalking
D
O
Replies
1
Views
273
Ch3tan
C
O
Replies
2
Views
284
old.Killcrazy
O
L
Replies
2
Views
372
Le'Manneh
L
Top Bottom