Some news from BBB (in Swe)

O

old.Attle

Guest
Efter 1 timme i telefonkö så kom jag äntligen fram. Det verkar iaf som dom är medvetena om att daoc laggar för deras kunder. Detta beror på enligt dom själva på att trafiken in och ut från deras nät är för stor. Vad dom skall göra nu är att dom skall prioritera viss typ av trafik bl.a. daoc, för att försöka minska loss och lagg. Dom ville dock veta vilka portar och ip-adresser det gäller. Om någon vänlig själ ville sammanställa all tekniska info och skicka den till dera support på support@bredband.net så skulle både dom och jag bli glada.

I

ImLestat

Guest
Checking for ports in RightNows faqs I find this:

How do you play with a router/firewall/proxy ?

Answer
To play with a router/firewall/proxy, you have to :

In TCP :
Open the IP class : 193.252.123.xxx
Open the ports : 1280, 10500, 10501, 10502, 10503, 10504, 10622, 10623, 10624.

In UDP :
All of the ports UDP must be opened.

Here are the IP's (Don't know Camlann):
Prydwen IP: 193.252.123.13
Excalibur IP: 193.252.123.33

Big thanks for the info.

B

bjarnulf

Guest
Jag har varit i kontakt med support så många gånger nu att jag fick ett nummer till någon ansvarig. Jag ringde upp honom och fick till svar att jag skulle maila in en detaljerad beskrivning på felet och hur ofta det händer och om det händer vid andra samanhang. Hur som helst så sa han att det var illa att det var så och att de skulle kolla om det gick att göra något åt det, men generellt så kan man inte ändra på routingen bara så där. Han skulle kontakta mig i nästa vecka när resten kommer tillbaka från semestern. Korsar fingrarna! :)

C

Cowled

Guest
Originally posted by old.Attle
Efter 1 timme i telefonkö så kom jag äntligen fram. Det verkar iaf som dom är medvetena om att daoc laggar för deras kunder. Detta beror på enligt dom själva på att trafiken in och ut från deras nät är för stor. Vad dom skall göra nu är att dom skall prioritera viss typ av trafik bl.a. daoc, för att försöka minska loss och lagg. Dom ville dock veta vilka portar och ip-adresser det gäller. Om någon vänlig själ ville sammanställa all tekniska info och skicka den till dera support på support@bredband.net så skulle både dom och jag bli glada.

Thanks for swedish on an english board...

H

Hit ^_^

Guest
maybe cause this exact problem is a sweidish one.

L

lakih

Guest
This is the thread, started by Shike, contains some of the things Shike, myself and iamlestat have been doing about the problem... its quite alot to read tho.
http://forums.barrysworld.com/showthread.php?s=&threadid=38461&perpage=25&pagenumber=1

In short (in my point of view) the trouble first seemed to be with Global Crossings (Gblx) poor routing (Sweden - Paris - London - Paris) and they fixed that really good. Now i even have better ping to Gblx than to Denmark (still in BBB networks :rolleyes: ). Gblx then, after rerouting, tweaked their servers and the lag got improved some. But the problem is still here. Recently i have done a 100 repeat pingplotting everytime i log on to play daoc and saved the results... the ping is bad... sometimes i get a 150+ ping, WHITIN BBB's network.

I think Camlann's ip is: 193.252.123.147
Based on Prydwen's ip (193.252.123.13) and Excal's ip (193.252.123.33).
If you check your daoc catalog, you see the configfiles for your chars, all my prydwen chars config file is called <Charname>-13 my Exal chars are called <Charname>-33 and my Camlann chars are called <Charname>-147. This is just an assumption but it look right (doesnt it? :) )

Cowled is right, altho it is a very local problem other people might be intrested in the problem (Zargar, Kemor) we should keep it in English.

W

Whoodoo_RD

Guest
Flobberlobberlobberlob weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedddddddddddddddddd

O

old.Rei Ayanami

Guest
SHhh Berge, u are making everyone uncomfortable :p

And btw... ppl in Denmark have BBB too :p Dunno if they have problems though :)

L

lakih

Guest
The might have Rei... afterall they should use the same routers as us swedish BBB users.. the advantage they have might be that they dont have to cross the damn Öresund, ive heard its a real bottleneck on BBB's net... dont know if its true tho... hope not... wouldnt be supprised if it was... :rolleyes:

:m00:

L

-Lonewolf-

Guest
I welcome our cool Swedish friends

Swedish women OWN! U!

B

bjarnulf

Guest
Ok I just wrote a long letter to them and told them I have INSANE ping/packetloss so has many many more ppl. I hope I will get an answer soon. I have an average ping of 150 as I write now and yesterday it was over 650.

I'm starting to lose interest in the game. Can't friggin play it at all soon :(

A

Archeon

Guest
Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah, blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah. blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah.

Blah blah

blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah. blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah, blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah Blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah!!

B

bjarnulf

Guest
I think someone has very little to do or don't know too many words

T

tisme

Guest
Originally posted by old.Attle

ummmm wot he say ???

I

ImLestat

Guest
Basically he said that he had been in contact with BBB's support, and they are aware of the problem. They needed some info on ports and ip addresses though.

A

Arnor

Guest
=

After 1 hour in phone-que I reached the ones I needed to talk to. It seems thry know that daoc is lagging for their customers. This is because the traffic on their network is too large. What they are gonna do now is to prioritize some traffic, daoc amongst others, to try to lessen the pl/lag. They wanted to know what ports/ip-adresses it was about(what daoc uses) If somone would be so kind as to put together the technical info and send it to their support at support@bredband.net both them and I would be happy

A pretty accurate transcription if you consider that neither swedish or english is my main language ;)

Users who are viewing this thread

Top Bottom