new expansion announced

Kagato

Fledgling Freddie
Joined
Dec 22, 2003
Messages
3,777
Sounds as dull as catacombs aside from the mounts :rolleyes:

So any guesses what over powered class middys will get with the latest expansion? :flame:
 

Raven

Happy Shopper Ray Mears
FH Subscriber
Joined
Dec 27, 2003
Messages
41,922
or maybe wow is a rip off from swg
 

Motowntheta

Fledgling Freddie
Joined
Dec 24, 2003
Messages
245
Why does it matter if they are ripping off WOW, if WOW has some good stuff lets have it here I say. It's not like WOW ripped anything off any other game :)
 

Helme

FH is my second home
Joined
Mar 29, 2004
Messages
3,161
Motowntheta said:
Why does it matter if they are ripping off WOW, if WOW has some good stuff lets have it here I say. It's not like WOW ripped anything off any other game :)
Agree, just because some other game has it doesn't mean DAoC should't. I just hope Mythic succeed better in inplanting it then SOE did for the Combat Upgrade in starwars galaxies, they wanted to make the game WoW there but failed and lost a HUGE % of thier subscribers.
 

k9awya

Can't get enough of FH
Joined
Dec 22, 2003
Messages
1,416
omg how many expansions do they wanna release.
 

Tierce_

Fledgling Freddie
Joined
Mar 18, 2004
Messages
1,037
Sounds dull. I'd be interested to see what "Champion of the realm" would gain you abilities wise.
 

Konah

Fledgling Freddie
Joined
Dec 24, 2003
Messages
2,110
skip an expansion cycle and fix all the problems with the current game, kthx.
 

Ceryseth

Fledgling Freddie
Joined
Mar 5, 2004
Messages
201
Imo start work on daoc2 or something, players are leaving/left game and a new pve expansion wont bring them back.
 

Omega

Fledgling Freddie
Joined
Jan 19, 2004
Messages
146
Motowntheta said:
Why does it matter if they are ripping off WOW, if WOW has some good stuff lets have it here I say. It's not like WOW ripped anything off any other game :)
The idea of a mount in daoc was talked about a long time before WoW started. I know this as I remember deciding on the name of my horse like two years ago :p

Anyway Daoc could do with ripping a few things from WoW (thats another thread though).
 

Lamp

Gold Star Holder!!
Joined
Jan 16, 2005
Messages
22,535
I have no problem with them releasing new expansions, although I gotta say that the info released sounds pretty dull. Being Champion of the Realm aint gonna make me go out and get it - I still aint got ML10 yet lol or a decent toon to RR7.

Agree with Konah that they should spend some time looking at the various issues that do need fixing and release a super patch or something - or at least sort Atlantis out so that getting artis is not such a damn pain in the arse - and at the same time restabalise the game economy (I mean 80p for an arti is a fuckin joke - excuse my french)

Another expansion - more dilution of the game - a dwindling game population - more zones - Mythic/GOA should be trying to compete with WOW by releasing DAOC 2 - otherwise its kinda like putting alloy wheels on a broken car - might look nice but not a lot of point if the engine's busted
 

scorge

Fledgling Freddie
Joined
Sep 13, 2004
Messages
2,721
Omega said:
The idea of a mount in daoc was talked about a long time before WoW started. I know this as I remember deciding on the name of my horse like two years ago :p

Anyway Daoc could do with ripping a few things from WoW (thats another thread though).

is it just me or does anyone else want to know what he calls his imaginary horse? :eek7:

:m00:
 

Lamp

Gold Star Holder!!
Joined
Jan 16, 2005
Messages
22,535
Don't see the point paying £20 for an xpansion which just gives you a horse and some crappy RVR title.

unless ofc they bring in cavalry rules - perhaps a new character class specialising in mounted polearm commbat.

mind you will be wiped out by casters in RVR so perhaps kinda pointless
 

Ging

Part of the furniture
Joined
Jan 23, 2004
Messages
2,801
Lamp said:
Don't see the point paying £20 for an xpansion which just gives you a horse and some crappy RVR title.

unless ofc they bring in cavalry rules - perhaps a new character class specialising in mounted polearm commbat.

mind you will be wiped out by casters in RVR so perhaps kinda pointless
ML9 horse with warlock type uninteruptable pbaoe!!!!!!!! and 700 Delve!!!!

imo bring in a piggyback ability so i can get a ride of a telemon :)
 

Lamp

Gold Star Holder!!
Joined
Jan 16, 2005
Messages
22,535
If arms/pally types wanna do mounted combat in RVR and survive more than 2 seconds against warlocks, then why not give em a steed that you can level a little bit like a main character. Could have abilities that the steed specs in (magical, pbaoe, buffs, RA's - whatever) that means it can survive in NF.

Obviously you won't be riding your horse (or whatever) down Mithra and getting horse bots for your horse (lol) - but it might gain xp like the way artis gain xp

Just rambling...its a thought tho...
 

Ging

Part of the furniture
Joined
Jan 23, 2004
Messages
2,801
i would call my horse "Mybitch" or even "Marchegiani" both of which would be be ridden mercilessly and abused at every occation :wij:
 

Raven

Happy Shopper Ray Mears
FH Subscriber
Joined
Dec 27, 2003
Messages
41,922
majik said:
That's because it's impossible to fuck RvR up anymore.
i if they tried really really hard they could fuck it up even more :D
 

Bloodaxe_Springskalle

Fledgling Freddie
Joined
Feb 17, 2004
Messages
676
it's a common mistake to dig the grave even deeper when you got one foot in the grave.... DAoC doesent seem to be the exeption ^^
 

MaddogUK

Fledgling Freddie
Joined
Mar 26, 2005
Messages
63
hmmmm

Not sure about it being a rip off from WoW as many have said..Personal Mounts have been looked at previously and i know war wagons where reviewed for NF but never materialised. I think Mythic are playing it right at moment..Every expansion has good and bad points..I'd just like to see more RvR right now..
 

Ilienwyn

Fledgling Freddie
Joined
Dec 22, 2003
Messages
1,722
Konah said:
skip an expansion cycle and fix all the problems with the current game, kthx.

sorry mate, that doesn't give them more cash! :eek6:
 

scorge

Fledgling Freddie
Joined
Sep 13, 2004
Messages
2,721
Wasn't there an article saying that mythic were not going to do expansions just large content patches? Obviously they realised that they cant really charge for game content but can for expansions.

On another note when will the Euro servers population outstrip the USA, or will it stay the same, we are slightly lower than the USA for population.

Would that mean then that we would get the expansion before the USA, same time or after? Or would mythic decide that it was time to stop daoc?

:m00:
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom